Soru ve Cevaplarda kış lastiği
Kışa yaklaştığımız şu günlerde kış lastiği yeniden gündeme gelmeye başladı
hakkında bildiğimiz sayısız doğru ve yanlışıyla kış lastikleri,her birimiz için hayati önem taşıyor. Bu nedenle bizde haberimizde,kış lastikleriyle ilgili bilgileri en çok sorulan sorulara verdiğimiz yanıtlarla aktarmaya çalıştık.
Kış lastiğinin yaz lastiğinden farkı nedir

Yaz lastiklerinin malzemesi 7 °C'nin altındaki sıcaklıkta sertleştiği için yola tutunması azalmaktadır.kış lastiğinin ise özel profillerinin yanı sıra üretildikleri silica esaslı malzeme daha yumuşaktır ve 7°C'nin altındaki soğuk hava şartlarında kuru asfalt ,kar ve buzda tutunmayı artırmaktadır.
M+S Kış lastiği nedir ?
Fren özelliğinin yanında çekiş özelliği de artırılmış kış lastiğidir.Rma (RuBBer Manufacturers Association)'un tanımlamasına ve astm'nin test metoduna göre kış şartlarında temsil eden kaygan bir yolda yapılan çekiş kuvveti testinde "referans lastiğin" çekiş Kuvvetinden en az %10 daha fazla çekiş kuvveti sağlayan lastikler kış lastiği sembolünün yanında M+S veya MS veya M/S işaretleri taşıyabilmektedir
Kış lastiğinin sadece çekiş olan tekerlere takılması yeterlimidir?
HAYIR !Kış lastikleri Dört tekerleğede takılmalıdır,çünkü aracın en kısa mesafede durması hareket edebilmesinden daha önemlidir .iyi bir fren performansı ve kararlılık için dört tekerlekte de kış lastiği şarttır.
Hangi Resmi ve özel araçlar öncelikle kış lastiği takmalıdır
Kışın sıcaklığın 7 °C 'nin altında gectiği yerlerde ambulans,itfaiye,belediye araçları,polis,jandarma,okul servisleri,taksi gibi görev yapan araçlarına ve tabiki şehir içi ve şehirler arası yolcu otobüslerine kar yağmadan ,yollar buz tutmadan ,henüz kışın başında iken kış lasitiği takılmalıdır 8 kasım 2012 tarihinde yapılan son düzenlemeye göre bu araçların1 aralık-1 nisan arası kış lastiği takmaları zorunludur
Kış lastiği takılı bir araca kar zinciri takılırmı ? Takılırsa hangi durumlarda takılmalıdır?
Takılabilir !
1) Trafik yekililerinin talebi durumunda
Kış lastiği takılı araçlara ne zaman kar zinciri takılması geretiği trafil polisi ve trafik jandarması yetkisi olmakla birlikte,zorunluluk olmaksızın bu sorumluluk öncelikle sürücülerin üzerindedir.
karlı yollarda trafik yetkilileri yaz lastiği takılı araçlardan kar zinciri takmalarını isterken ,kış lastiği takılı araçlardan bunu istemeyebilir.
kış lastiği takılı olduğu görülmesine karşın ,trafik yetkilileri kar ziniciri takılmasını isterse,sürücülerin kesinlikle bu karara uymaları gereklidir.
2) Kış lastiğinin yetersiz kaldığı karlı ve buzlu yollarda özelllikle yokuş aşağı inişlerde,aşağı deneme yapıldığında sonuç olumsuzsa: "Aracın hızı ve vitesi o şekilde seçilmelidir ki gaz pedalı bırakıldığında araç blokajsız yavaşlamalı,gaza basıldığında patinajsız hızlanmalıdır
3)Araç hızı düşürülmesine karşın aşağıdaki durumlar devam ediyorsa fren sırasında ABS'nin,gaza basıldığında ASR'nin, ve dönemeçlerde ESP'nin kendiliğinden çok sık devreye girmesi sınır değerlere de çok sık ulaşıldığı anlamına gelir.Bu durum oluşmadan araç üreticisinin tanımladığı tekerleklere kar zinciri takılmalıdır
Kış lastiklerinin saklanma ömrü kaç yıldır ?
Beş yıldır.Bu süreyi geçen kış lastikleri işlevsel açıdan zayıflamaktadır
